Dag 5 - gehandicapte kinderen en zwemmen dag

27 juli 2018 - Kampala, Oeganda

Gelukkig voelde ik me beter dus kon ik met een boterham met jam mijn ontbijt ook echt een ontbijt noemen!!

We begonnen met een rondleiding voor de zieke van de dag daarvoor over het erf van de opvang. Heftig om te zien hoe onhygienisch het daar was in de slaapkamers en hoe de kinderen eruit zagen. Ik moet ook wel toegeven dat de kinderen die ik eerder had gezien er ook niet enorm netjes uitzagen maar toch. Na het laten zien van de slaapplekken en de school en keuken gingen we terug naar de plek waar we mochten gaan knutselen.

Na alle voorbereidingen mocht ik gaan kijken bij de TacPac therapie. Er wordt bij de therapie met verschillende matrialen over het lichaam van de kinderen gevreven zodat ze zich bewust worden van het lichaam en helemaal tot rust komen.

Na het kijken naar de therapie ging ik helpen knutselen. Kinderen waren aan het tekenen of een ponpons aan het maken of gewoon aan het kloten. Heel vet hoe er een kind met zn voet een prachtige olifant kon tekenen en hoe gefocussed een ander gewoon alle kleurvellen aan het inkleuren was.

Na het spelen en lunchen gingen we zwemmen!! Na alles te hebben ingeladen konden we gaan. Eenmaal aangekomen kreeg ieder een kind aangewezen en kon het spelen beginnen. Ik had een meisje dat iets mentaals had en ook niet goed kon praten, maar aan haar lach kon ik goed zien dat ze het enorm naar haar zin had. Ik tilde haar op en draaide rond speelde met de bal totdat ze het te koud kreeg en eruit wou. Na het verder nog veel te hebben gezwommen en gespeeld gingen we eruit en gingen we weer terug naar het guesthouse.

Savonds gingen we uit eten bij mediteriano (als het goed is heette het restaurant zo). We gingen met de BodaBoda wat ik eigenlijk best eng vond. Het was een motor die zich volgens mij iets te snel door het verkeer wurmde. Na het toch te hebben overleeft kwamen we in een enorm chic restaurant en konden we echt heeeeeeerlijke pizza eten!!! Daar waren we na enorm veel rijst wel aan toe.

Was weer enorm gezellig en we keerde terug in taxi's. Met emma voorin en Keetje, Esther, ik en Katelijne op de achterbank was het echt een feestje op de achterbank en de bestuurder moet nog eens wat over ons gelach en harde gepraat gedacht hadden. Het was dan ook een heel gezellige dag en het is er weer een ervaring bij.

1. Mia en Wim:
    30 juli 2018
    O Lotte, wat zal jij het naar je zin hebben. Fijn dat je weer beter bent, we genieten van je verhalen. Dikke kus van ons xxx.
  2. Marjolein Top:
    30 juli 2018
    Fijn dat je weer bent opgeknapt. Wat een ervaringen joh. Gaaf en heftig tegelijk. Geniet lekker en pas goed op elkaar!!
  3. Tinie Choufoer:
    31 juli 2018
    Goed om te lezen dat het weer goed met je gaat. Wat een dankbaar werk doe je. Fijn voor de kinderen dat ze op deze wijze het zo naar hun zin hebben. Ik kijk alweer uit naar je volgende verhaal.
  4. Karin, Harald en boys:
    2 augustus 2018
    Wat supergaaf Lotte! Leuk om met de lokale kids zoveel activiteiten te doen! Geniet ervan😘