Dag 8 - straatjongens dag 1

30 juli 2018 - Kampala, Oeganda

De groep werd in twee verdeeld. De ene groep ging een deel van de straatjongens opvang/school verven en het andere deel gaat leuke activiteiten doen met de jongens. Ik zat in de verven groep.

Toen we aankwamen waren alle jongens enthousiast. De jongens zagen er meer uit als kinderen als ik had gedacht in uitdrukking. Dat lieten ze ook zien in hoe ze speelde. Ze waren heel vrolijk en gingen lekker kleuren en armbandjes maken.

Wij gingen dus de gang verven. Ik heb daar dan ook niet echt veel over te vertellen anders dat er geverft werd. Ik heb ook nog hulp gehad van Santos (de 2 jarige zoon van de kok). Hij wou ook heel graag meehelpen.

Verder heb ik nog even kunnen spelen met de kids. Bek had zelfs nog een bandje voor mij gemaakt. Alleen is dat bandje bij het handen wassen kapot gegaan.

Het was een bijzondere dag doordat de kinderen mij heel erg verrast hebben. Ik had verwacht dat de kinderen veel volwassener zouden zijn door hun ervaringen maar door het speelgoed en de mogelijkheid tot gedragen naar leeftijd, gingen ze helemaal loos.
Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl