*Dag 1 - vliegtuigdag maandag 23/07/18

23 juli 2018 - Kampala, Oeganda

Het is 17:35

We zitten nu al 6 uur en 45 minuten in de lucht. Nou ik zal je zeggen… het is enorm saai. We moeten nu nog precies 1 uur tot we in Kigali Rwanda zijn. Daar staan we dan waarschijnlijk een uurtje stil en vliegen dan uiteindelijk naar Entebbe Oeganda.

Het is nu drie films later waarvan ik er niet eens twee heb afgekeken, dat ligt waarschijnlijk aan het feit dat ik niet echt een goeie focus hebt door de reisziekpil die ik aan het begin van de vlucht heb genomen. Het ligt er ook aan dat het koptelefoon apparaatje belangrijker was voor goed geluid dan mij verteld was, dus had ik pas na 2 films goed geluid.

Terugdenkende aan het afscheid moment die vanochtend om half negen was die toch minder emotioneel was dan ik had verwacht. Het ging natuurlijk niet zonder een traantje maar tot een enorme huilbui kwam het niet… gelukkig. We hebben dan ook meerdere keren afscheid kunnen nemen door de lange wachtrij die er stond.

Het vliegtuigeten is minder erg dan verwacht. Niet dat ik veel heb kunnen verwachten maar door verhalen over vies vliegtuigeten had ik toch wel een soort van idee geschept over wat later toch best lekker bleek te zijn. Chocolade pudding en pizzabroodje… jummieeee.

Ik vind dat de vlucht enorm lang duurt en een extreem lange zit bevat. We hebben dan ook bedacht om tijdens de stop even met z’n alle een rondje te doen door het vliegtuig.

Nou van de beweging is niks gekomen wat het vliegtuig werd schoongemaakt.

Het ICU Guesthouse is echt best luxe! Er zijn 3 slaapkamers en 1 tent. Ik slaap in de 8 persoonskamer maar er is ook een kamer voor 4, 2 en dus de jongenstent.

Het was een enorm saaie dag maar we hebben veel bereikt…. Namelijk…..