*dag 2 - kampala verkennen dinsdag 24/07/18

24 juli 2018 - Kampala, Oeganda

We begonnen onze dag met een ontbijte… duhh!!

We vertrokken om 10 uur richting het paleis van de koning. De koning is trouwens 65 jaar jong en de koningin is 45 jaar oud. We mochten alleen naar binnen als de vrouwen een rok droegen. Naast een lange uitleg over koningen van Oeganda gingen we naar de torture chamber. In die kamer werden mensen gemarteld door een van de vroegere koningen. Het bestaat uit vier kamers die niet heel groot waren voor de 300 mensen die naast elkaar in de kamer moesten staan voor 2 dagen. Als ze dood waren leunde de lijken tegen de naaste mensen omdat er geen ruimte was om te vallen. Als ze nog niet dood waren lag er nog water op de grond waar elektriciteit op werd gezet zodat ze dood gingen. In de kamers was ook geen luchttoevoer maar wel water toevoer waardoor er altijd vocht in de lucht hing waardoor mensen sneller zouden stikken.

Daarna gingen we naar leuke dingetjes kijken op de craft market…

Lopen…

Pinnen…

Lopen door extreme drukte en super gevaarlijk verkeer…

Uitzicht op het taxipark, zoveel taxis bij elkaar dat wij er geen overzicht of structuur in zagen. An organized mess zoals een van onze reisleiders Maurice het noemde…

Gegeten, lekkere rijst met kip…

Lopen…

Moskee. We moesten in doeken en hoofdoek gewikkeld de moskee binen. Een mooi groot gebouw, schoentjes moesten ook uit. We gingen een heeeeel hoge trap op voor een mooi uitzicht over een deel van Kampala.

Daarna liepen we weer een lang stuk terug naar ICU. Lekker gegeten en gechillt en natuurlijk heerlijk gedoucht.

Op tijd naar bed want vandaag was een drukke en actieve dag, morgen zou een nog bijzondere dag worden.